Το μισό μήλο
Το μισό μήλο εμείς
Τ΄ άλλο μισό αυτός ο Θεόρατος κόσμος
Το μισό μήλο εμείς
Τ΄ άλλο μισό οι άνθρωποι
Το μισό μήλο εσύ
Τ΄ άλλο μισό εγώ
Οι δυο μας…
Ναζίμ Χικμέτ
27 Οκτωβρίου 1945
Με αφορμή το σχέδιο Εργασίας που υλοποιείται στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης με τίτλο «Από το μήλο του Νεύτωνα στα μήλα του Σεζάν και άλλα μήλα», οι μαθητές της Γ ΄τάξης επεξεργάστηκαν το ποίημα του Ναζίμ Χικμέτ «Το μισό μήλο».
Στόχος ήταν
1. Να γνωρίσουν οι μαθητές τον ποιητικό λόγο του Ναζίμ Χικμέτ
2. Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα φτώχειας, πολέμου, προσφυγιάς, ανθρώπινης συμπεριφοράς
3. Να συνειδητοποιήσουν την προσωπική ευθύνη του καθενός για τα κοινωνικά προβλήματα
4. Να κατανοήσουν την αξία της αλληλεγγύης και της συνεργασίας στον κόσμο.
Επεξεργασία του ποιήματος
Αφού διαβάστηκε το ποίημα αρκετές φορές οι μαθητές μεταφέρθηκαν στη γωνιά: «Μίλα μου για μήλα» (γωνιά φιλαναγνωσίας), όπου έγινε συζήτηση και διατυπώθηκαν απόψεις και σκέψεις.
Η διδασκαλία ήταν απαλλαγμένη από τη βιογραφική-φιλολογική προσέγγιση, τη στρατευμένη στο κυνήγι του «μηνύματος» και «των πρέπει».
Η επαφή ήταν βιωματική –αισθητική, η ανάλυση χωρίς υπερβολές, χωρίς προσκόλληση στη σχολή και το είδος τους ποιήματος.
Μίλησαν για τη φτώχεια, την αδικία, την καταπίεση, την προσφυγιά και τα άλλα βάσανα του κόσμου μας και είδαν κριτικά κι αυτοκριτικά τη στάση τους απέναντι σε αυτά.
Μίλησαν επίσης για την αξία της αλληλεγγύης και με ποιες μορφές εκδηλώνεται σήμερα.
Στη συνέχεια αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, εκφράστηκαν ελεύθερα και απόδωσαν εικαστικά το περιεχόμενο του ποιήματος ή τις πιο σημαντικές εικόνες του.
2ο Δ.Σ ΣΚΥΔΡΑΣ
Γ΄ ΤΑΞΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
ΧΑΤΖΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Το μισό μήλο εμείς
Τ΄ άλλο μισό αυτός ο Θεόρατος κόσμος
Το μισό μήλο εμείς
Τ΄ άλλο μισό οι άνθρωποι
Το μισό μήλο εσύ
Τ΄ άλλο μισό εγώ
Οι δυο μας…
Ναζίμ Χικμέτ
27 Οκτωβρίου 1945
Με αφορμή το σχέδιο Εργασίας που υλοποιείται στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης με τίτλο «Από το μήλο του Νεύτωνα στα μήλα του Σεζάν και άλλα μήλα», οι μαθητές της Γ ΄τάξης επεξεργάστηκαν το ποίημα του Ναζίμ Χικμέτ «Το μισό μήλο».
Στόχος ήταν
1. Να γνωρίσουν οι μαθητές τον ποιητικό λόγο του Ναζίμ Χικμέτ
2. Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα φτώχειας, πολέμου, προσφυγιάς, ανθρώπινης συμπεριφοράς
3. Να συνειδητοποιήσουν την προσωπική ευθύνη του καθενός για τα κοινωνικά προβλήματα
4. Να κατανοήσουν την αξία της αλληλεγγύης και της συνεργασίας στον κόσμο.
Επεξεργασία του ποιήματος
Αφού διαβάστηκε το ποίημα αρκετές φορές οι μαθητές μεταφέρθηκαν στη γωνιά: «Μίλα μου για μήλα» (γωνιά φιλαναγνωσίας), όπου έγινε συζήτηση και διατυπώθηκαν απόψεις και σκέψεις.
Η διδασκαλία ήταν απαλλαγμένη από τη βιογραφική-φιλολογική προσέγγιση, τη στρατευμένη στο κυνήγι του «μηνύματος» και «των πρέπει».
Η επαφή ήταν βιωματική –αισθητική, η ανάλυση χωρίς υπερβολές, χωρίς προσκόλληση στη σχολή και το είδος τους ποιήματος.
Μίλησαν για τη φτώχεια, την αδικία, την καταπίεση, την προσφυγιά και τα άλλα βάσανα του κόσμου μας και είδαν κριτικά κι αυτοκριτικά τη στάση τους απέναντι σε αυτά.
Μίλησαν επίσης για την αξία της αλληλεγγύης και με ποιες μορφές εκδηλώνεται σήμερα.
Στη συνέχεια αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, εκφράστηκαν ελεύθερα και απόδωσαν εικαστικά το περιεχόμενο του ποιήματος ή τις πιο σημαντικές εικόνες του.
2ο Δ.Σ ΣΚΥΔΡΑΣ
Γ΄ ΤΑΞΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
ΧΑΤΖΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου