1ο Δημοτικό Σχολείο Σκύδρας
Τάξη: B
Τμήμα :2
Δασκάλα : Κρυσταλλίδου Αθανασία
Έντυπο φιλαναγνωσίας για τον «Άνεμο φιλαναγνωσίας στα σχολεία μας».
Η βιβλιοθήκη και το «Βιβλιόδεντρο» της τάξης μας.
Όλα ξεκίνησαν όταν θέλησαν τα παιδιά της τάξης να κάνουμε βιβλιοθήκη. Συμφώνησαν όλα να φέρουν κάποιο αγαπημένο βιβλίο από το σπίτι τους. Την επόμενη μέρα έφερε ο καθένας περισσότερα από ένα βιβλίο. Με τη βοήθεια των γονέων και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων τοποθετήσαμε , μαξιλάρια , μια μικρή βιβλιοθήκη κι ένα τραπέζι σε μια γωνιά της τάξης, που την ονομάσαμε «η γωνιά της παρεούλας». Σ’ αυτή τη γωνιά τοποθετήσαμε τα βιβλία μας.
Οι μαθητές άρχισαν να δανείζονται βιβλία , τα οποία κρατούσαν είκοσι ημέρες και τα επέστρεφαν. Αυτά που έμεναν στη βιβλιοθήκη , τα διάβαζαν οι μαθητές , που τελείωναν τις εργασίες τους πιο γρήγορα από τους άλλους, πηγαίνοντας στην «γωνιά της παρεούλας».
Οι συγγραφείς των περισσότερων βιβλίων ήταν :ο Αίσωπος, ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και ο Τριβιζάς .
Τα παιδιά ερεύνησαν στο διαδίκτυο και βρήκαν πληροφορίες για τη βιογραφία των συγγραφέων και τους τίτλους άλλων βιβλίων που έχουν γράψει. Στην συνέχεια, με την δική μου βοήθεια , εκτυπώσαμε τα εξώφυλλα των βιβλίων των συγκεκριμένων συγγραφέων, που διάβασαν τα παιδιά μέσα στην τάξη και φτιάξαμε «το Βιβλιόδεντρο» της τάξης μας. Αντί για φύλλα , στα κλαδιά του είχε τα εξώφυλλα των βιβλίων που φωτοτυπήσαμε και δίπλα από αυτά βρίσκονταν οι εικόνες των αντίστοιχων συγγραφέων μαζί με λίγα λόγια για τη ζωή και το έργο τους.
«Ο λαγός και η χελώνα» ήταν το πρώτο παραμύθι από τους μύθους του Αισώπου που διαβάστηκε μέσα στην τάξη. Έγινε αναδιήγηση του μύθου από τα παιδιά και στη συνέχεια οργανώθηκαν σε τέσσερις ομάδες. Κάθε ομάδα πρότεινε έναν εναλλακτικό τίτλο για τον μύθο. Μετά από συζήτηση επιλέχθηκε ο καταλληλότερος τίτλος για τον μύθο. Από τις ίδιες ομάδες δόθηκε προφορικά η ανατροπή του μύθου, καθώς και ιδέες για το διαφορετικό τέλος του. Ακολούθησαν ζωγραφιές από διάφορες εικόνες που ενθουσίασαν τα παιδιά. Μ’ αυτές στολίσαμε την τάξη μας. Επίσης η κάθε ομάδα έγραψε σε μικρά χαρτονάκια φράσεις , που τους εντυπώθηκαν από το μύθο. Αυτά αποτέλεσαν τους καρπούς στο «βιβλιόδεντρό» μας. Αργότερα έγινε η δραματοποίηση του παραμυθιού.
Οι ίδιες δραστηριότητες έγιναν με τα παρακάτω παραμύθια:
«Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας» του Αισώπου.
«Το αηδόνι του αυτοκράτορα» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
« Τα τρία μικρά λυκάκια» του Ευγένιου Τριβιζά.
Τα παιδιά παρακολούθησαν τα παραπάνω παραμύθια σε κινούμενα σχέδια από το διαδίκτυο , καθώς επίσης και τα παραμύθια του Ευγένιου Τριβιζά, «ένα δέντρο μια φορά»και «Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει το αστεράκι».
Μέσα στην τάξη διαβάσαμε και κομμάτια από « Τα 88 ντολμαδάκια» του Ευγένιου Τριβιζά. Έτσι τα παιδιά γνώρισαν ένα πολύκλωνο παραμύθι.
Επίσης οι μαθητές διάβασαν χωρισμένοι σε ομάδες τα παραμύθια , «Ο μολυβένιος στρατιώτης», «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα»του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και πολλούς μύθους του Αισώπου.
Οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις που χρησιμοποιήσαμε ήταν:
www. HansChristianAdersen.gr
www.Μύθοι του Αισώπου.gr
www.Ευγένιος Τριβιζάς.παραμύθια.gr
Τάξη: B
Τμήμα :2
Δασκάλα : Κρυσταλλίδου Αθανασία
Έντυπο φιλαναγνωσίας για τον «Άνεμο φιλαναγνωσίας στα σχολεία μας».
Η βιβλιοθήκη και το «Βιβλιόδεντρο» της τάξης μας.
Όλα ξεκίνησαν όταν θέλησαν τα παιδιά της τάξης να κάνουμε βιβλιοθήκη. Συμφώνησαν όλα να φέρουν κάποιο αγαπημένο βιβλίο από το σπίτι τους. Την επόμενη μέρα έφερε ο καθένας περισσότερα από ένα βιβλίο. Με τη βοήθεια των γονέων και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων τοποθετήσαμε , μαξιλάρια , μια μικρή βιβλιοθήκη κι ένα τραπέζι σε μια γωνιά της τάξης, που την ονομάσαμε «η γωνιά της παρεούλας». Σ’ αυτή τη γωνιά τοποθετήσαμε τα βιβλία μας.
Οι μαθητές άρχισαν να δανείζονται βιβλία , τα οποία κρατούσαν είκοσι ημέρες και τα επέστρεφαν. Αυτά που έμεναν στη βιβλιοθήκη , τα διάβαζαν οι μαθητές , που τελείωναν τις εργασίες τους πιο γρήγορα από τους άλλους, πηγαίνοντας στην «γωνιά της παρεούλας».
Οι συγγραφείς των περισσότερων βιβλίων ήταν :ο Αίσωπος, ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και ο Τριβιζάς .
Τα παιδιά ερεύνησαν στο διαδίκτυο και βρήκαν πληροφορίες για τη βιογραφία των συγγραφέων και τους τίτλους άλλων βιβλίων που έχουν γράψει. Στην συνέχεια, με την δική μου βοήθεια , εκτυπώσαμε τα εξώφυλλα των βιβλίων των συγκεκριμένων συγγραφέων, που διάβασαν τα παιδιά μέσα στην τάξη και φτιάξαμε «το Βιβλιόδεντρο» της τάξης μας. Αντί για φύλλα , στα κλαδιά του είχε τα εξώφυλλα των βιβλίων που φωτοτυπήσαμε και δίπλα από αυτά βρίσκονταν οι εικόνες των αντίστοιχων συγγραφέων μαζί με λίγα λόγια για τη ζωή και το έργο τους.
«Ο λαγός και η χελώνα» ήταν το πρώτο παραμύθι από τους μύθους του Αισώπου που διαβάστηκε μέσα στην τάξη. Έγινε αναδιήγηση του μύθου από τα παιδιά και στη συνέχεια οργανώθηκαν σε τέσσερις ομάδες. Κάθε ομάδα πρότεινε έναν εναλλακτικό τίτλο για τον μύθο. Μετά από συζήτηση επιλέχθηκε ο καταλληλότερος τίτλος για τον μύθο. Από τις ίδιες ομάδες δόθηκε προφορικά η ανατροπή του μύθου, καθώς και ιδέες για το διαφορετικό τέλος του. Ακολούθησαν ζωγραφιές από διάφορες εικόνες που ενθουσίασαν τα παιδιά. Μ’ αυτές στολίσαμε την τάξη μας. Επίσης η κάθε ομάδα έγραψε σε μικρά χαρτονάκια φράσεις , που τους εντυπώθηκαν από το μύθο. Αυτά αποτέλεσαν τους καρπούς στο «βιβλιόδεντρό» μας. Αργότερα έγινε η δραματοποίηση του παραμυθιού.
Οι ίδιες δραστηριότητες έγιναν με τα παρακάτω παραμύθια:
«Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας» του Αισώπου.
«Το αηδόνι του αυτοκράτορα» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
« Τα τρία μικρά λυκάκια» του Ευγένιου Τριβιζά.
Τα παιδιά παρακολούθησαν τα παραπάνω παραμύθια σε κινούμενα σχέδια από το διαδίκτυο , καθώς επίσης και τα παραμύθια του Ευγένιου Τριβιζά, «ένα δέντρο μια φορά»και «Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει το αστεράκι».
Μέσα στην τάξη διαβάσαμε και κομμάτια από « Τα 88 ντολμαδάκια» του Ευγένιου Τριβιζά. Έτσι τα παιδιά γνώρισαν ένα πολύκλωνο παραμύθι.
Επίσης οι μαθητές διάβασαν χωρισμένοι σε ομάδες τα παραμύθια , «Ο μολυβένιος στρατιώτης», «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα»του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και πολλούς μύθους του Αισώπου.
Οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις που χρησιμοποιήσαμε ήταν:
www. HansChristianAdersen.gr
www.Μύθοι του Αισώπου.gr
www.Ευγένιος Τριβιζάς.παραμύθια.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου