ΤΑΞΗ Β’
ΓΛΑΣΤΡΑ - ΓΩΝΙΑ
Κάθε φορά που διαβάζουν ένα βιβλίο από τη δανειστική βιβλιοθήκη, το παρουσιάζουν στην υπόλοιπη τάξη και φτιάχνουν ένα φύλλο και το δένουν στα άδεια κλαδιά της γλάστρας για να της δώσουν ομορφιά
Επίσης, σε ένα φυλλάδιο γράφουν τα στοιχεία του βιβλίου και ζωγραφίζουν
κάτι από την ιστορία του βιβλίου που τους εντυπωσίασε.
ΑΦΙΣΑ
Ζωγραφίσαμε μια αφίσα για να στολίσουμε τη γωνιά της φιλαναγνωσίας και γράψαμε ρήματα σχετικά με το τι μας προσφέρει το βιβλίο.
ΤΑΞΗ Δ’
Η ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ
Στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης διαβάσαμε και συζητήσαμε τα παραμύθια:
• Το ποντικάκι
• Οι οδοιπόροι και το τσεκούρι
• Η κατσίκα και ο γάιδαρος
• Η αλεπού και ο κόρακας
• Σκύλος κόκορας και αλεπού
• Λιοντάρι και ποντίκι
• Βοριάς και ήλιος
• Ο βοσκός που έκανε αστεία
• Η αλεπού με την κομμένη ουρά
• Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας
• Ο γάτος και τα ποντίκια
• Οι δύο φίλοι και η αρκούδα
Γράψαμε στη συνέχεια τα δικά μας παραμύθια:
• Το κατσίκι καγκουρό
• Η χριστουγεννιάτικη κατασκήνωση των ζώων
• Το ποντίκι φύλακας και ο γάτος
• Ο αγώνας των ψαριών
• Μια μέρα στο δάσος
• Το πάθημα του λύκου
• Οι τρεις αρκούδες πάνε περίπατο στο δάσος
• Η αγέλη των λύκων
• Ο Αϊ Βασίλης και τα δυο ελαφάκια
• Ο ασπρούλης ο καλύτερός μου φίλος
• Τα ζώα της φάρμας
Ο Δάσκαλος της τάξης , Παπαδόπουλος Αναστάσιος
ΤΑΞΗ ΠΕΜΠΤΗ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΗΤΕΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ
1. Γράφω σε συνεχή λόγο ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα ενός συγγραφέα (π.χ. Μεν. Λουντέμη) και αντλώ από εγκυκλοπαίδειες κι άλλα στοιχεία γι’ αυτόν
2. Μελετώ το έργο ενός συγγραφέα (π.χ. Μεν. Λουντέμη), διαβάζω ένα έργο του (π.χ. Ένα παιδί μετράει τα’ άστρα) και βρίσκω σύνθετες λέξεις με 1ο συνθετικό την πρόθεση συν . Ύστερα μαθαίνω να τις γράφω σωστά.
3. Γράφω, μαντεύοντας τη συνέχεια της ιστορίας που διάβασα αποσπασματικά ( Ένα παιδί μετράει τα’ άστρα).
4. Διάβασμα 1ης ομάδας : Το καπλάνι της βιτρίνας της Α. Ζέη.
2ης ομάδας: Το σεντούκι με τις 5 κλειδαριές του Ε. Τριβιζά
Ακολουθεί βιβλιοπαρουσίαση από τις ομάδες στις 2 του Απρίλη.
5. Από ένα απόσπασμα του βιβλίου της 1ης ομάδας βρίσκω χρονικές προτάσεις, ενώ από ένα απόσπασμα του βιβλίου της 2ης ομάδας μετατρέπω τις συνδέσεις με κόμμα σε συνδέσεις με και.
6. Φτιάχνω ένα πολύχρωμο δέντρο που πάνω στα φύλλα του γράφω φράσεις με την ομάδα μου. Οι προτάσεις (που είναι και δράσεις) θα μετατραπούν από ρηματικές σε ονοματικές.
• Διάβασμα βιβλίων
• Κατασκευή αφίσας με ήρωες βιβλίων
• Γράψιμο ιστοριών
• Αφήγηση ιστοριών
• Δραματοποίηση παραμυθιών
• Προβολή βίντεο που μιλούν συγγραφείς
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
7. Γράφω ένα κείμενο για να παρουσιάσω το αγαπημένο μου βιβλίο.
8. Επίσκεψη στην κοντινή βιβλιοθήκη της πόλης μας. Διαβάζουμε άρθρα κανονισμού λειτουργίας της βιβλιοθήκης (υπηρεσίες και κάρτα μέλους).
9. Γράφω κανόνες λειτουργίας της βιβλιοθήκης τους σχολείου μας χρησιμιποιώντας λέξεις κλειδιά για βοήθεια.
10. Συμπληρώνω ένα έντυπο-δελτίο ταξινόμησης βιβλίων.
11. Αναζητώ σε μια σύγχρονη ηλεκτρονική βιβλιοθήκη ένα βιβλίο.
12. Φτιάξαμε στη γωνιά της φιλαναγνωσίας αφίσες για βιβλία που διαβάσαμε.
13. Ζωγραφίσαμε ήρωες των βιβλίων που παρουσιάσαμε.
14. Βρήκαμε πληροφορίες για συγγραφείς απ’ το διαδίκτυο και από εγκυκλοπαίδειες.
15 Παίξαμε και γελάσαμε με σκηνές απ’ τα βιβλία που διαβάσαμε στην τάξη και δραματοποιήσαμε.
16. Γράψαμε τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη στον τοίχο σε καρτέλες και τα εικονογραφήσαμε.
Το διάβασμα συνεχίζεται.
Η Δασκάλα της τάξης
Λυπουρλή Αναστασία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου