Με λίγα μέσα και πολλή φαντασία μπορούμε να δημιουργήσουμε μια «γωνιά φιλαναγνωσίας» στην τάξη μας. Eκεί τα παιδιά θα μπορούν να ξεφυλλίζουν βιβλία, να συζητάνε και να υλοποιούν όλες τις δράσεις
φιλαναγνωσίας με αφορμή ένα βιβλίο.
Τα βασικά που θα χρειαστούμε είναι:
- ένα μικρό έπιπλο για βιβλιοθήκη,
-ένα χαλί ή μοκέτα και μαξιλάρια και
-έναν πίνακα φιλαναγνωσίας (μπορεί και από φελιζόλ) που να ανανεώνεται με αφίσες και φωτοτυπίες από εξώφυλλα βιβλίων που έχουμε διαβάσει.
Επίσης, ένα μεγάλο χαρτοκιβώτιο που θα το ονομάσουμε «το σεντούκι των ηρώων» θα βρει τη θέση του στη γωνιά μας. Σε αυτό θα βάλουμε διάφορα παιχνίδια που θα φέρουν τα παιδιά από το σπίτι τους, παλιά αντικείμενα , όπως καπέλα, μπαστούνια, κασκόλ, γυαλιά ,κορδέλες και υφάσματα τα οποία θα χρησιμεύσουν για τις μεταμφιέσεις των ηρώων που θα υποδύονται οι μαθητές μας.
Στον τοίχο μπορούμε να βάλουμε αφίσες εκδοτικών οίκων, φωτογραφίες συγγραφέων και εικονογράφων, αποκόμματα από εφημερίδες και περιοδικά σχετικά με βιβλία .
Ένα αρκουδάκι ή μια κούκλα θα μπορούν να χρησιμεύσουν σαν « μασκότ» της φιλαναγνωσίας για τις μικρές τάξεις. Θα είναι δημιουργικό τα ίδια τα παιδιά να προτείνουν ποια μασκότ προτιμούν και, αν υπάρχει δυνατότητα, να την κατασκευάσουν.
Μια μόνιμη θέση στη γωνιά μας θα έχει ένα cd player και μια θήκη με cd με αγαπημένες μουσικές που θα συνοδεύουν τη διήγησή μας. Μια υδρόγειος σφαίρα που φωτίζεται ή ένα φωτιστικό πάνω σε ένα τραπεζάκι δημιουργούν ωραία ατμόσφαιρα για να ταξιδέψουμε στον κόσμο της φαντασίας.
Συμπληρωματικά, αν έχουμε χώρο, μπορούμε να κατασκευάσουμε με κολάζ ή να ζωγραφίσουμε ένα μεγάλο δέντρο , το δέντρο της φιλαναγνωσίας, ή το «βιβλιόδεντρο», όπως θα το ονομάσουμε, όπου πάνω στα φύλλα του θα κρεμάμε καρτέλες με τους τίτλους των βιβλίων που διαβάσαμε στην τάξη.
Με τα λίγα αυτά μέσα, θα μεταμορφώσουμε μια γωνιά της τάξης μας σε μια «μαγική γωνιά» όπου τα βιβλία θα δώσουν φτερά στους μαθητές μας να πετάξουν σε άλλους κόσμους και άλλες ιδέες.
Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε την αφήγηση;
Ελισάβετ Τάρη
Σχολ. Σύμβουλος-Συγγραφέας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου