ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΣΠΡΟΥ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΠΤΑ(7)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΛΚΗ ΖΕΗ
Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2014. Αφορμή δόθηκε από το κείμενο ‘’Η Παρέλαση’’ της Α. Ζέη από το Ανθολόγιο. Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το κείμενο και για το βιβλίο από το οποίο προερχόταν- Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου.
Από τότε κάθε δεύτερη Τετάρτη, ένα δίωρο το αφιερώναμε στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας. Καταληκτική ημερομηνία ο Μάρτης του 2015.
ΔΡΑΣΕΙΣ
Με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων εξασφαλίσαμε επτά αντίτυπα του βιβλίου.
Το διαβάσαμε . με τη βοήθεια του λεξικού βρήκαμε τις άγνωστες λέξεις τα συνώνυμα και τα αντώνυμα τους( εμπλουτισμός λεξιλογίου)
Χαρακτηρίσαμε τους ήρωες.
Αναλύσαμε τα χαρακτηριστικά της εποχής, συσχετίζοντας την με το σήμερα. (παραγωγή προφορικού λόγου)
Προτείναμε διαφορετικούς τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων των ηρώων (καλλιέργεια δημιουργικής σκέψης- κρίσης και φαντασίας)
Δραματοποιήσαμε αποσπάσματα του βιβλίου (παιχνίδια ρόλων)
Ζωγραφίσαμε σκηνές του.
Βρήκαμε πληροφορίες για άλλους Έλληνες συγγραφείς που έχουν γράψει βιβλία για παιδιά. Αναρτήσαμε τις πληροφορίες στην γωνιά φιλαναγνωσίας και ταξιδέψαμε στον χάρτη στα μέρη καταγωγής τους.
Αναζητήσαμε πληροφορίες και για άλλα βιβλία της συγγραφέως, γράψαμε περιλήψεις και τις παρουσιάσαμε στους μαθητές των άλλων τάξεων.
Απολαύσαμε σε όλα τα βήματά της την πορεία αυτή και ήρθαμε όλοι πιο κοντά στα βιβλία και την ανάγνωση τους.
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΠΤΑ(7)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΛΚΗ ΖΕΗ
Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2014. Αφορμή δόθηκε από το κείμενο ‘’Η Παρέλαση’’ της Α. Ζέη από το Ανθολόγιο. Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το κείμενο και για το βιβλίο από το οποίο προερχόταν- Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου.
Από τότε κάθε δεύτερη Τετάρτη, ένα δίωρο το αφιερώναμε στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας. Καταληκτική ημερομηνία ο Μάρτης του 2015.
ΔΡΑΣΕΙΣ
Με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων εξασφαλίσαμε επτά αντίτυπα του βιβλίου.
Το διαβάσαμε . με τη βοήθεια του λεξικού βρήκαμε τις άγνωστες λέξεις τα συνώνυμα και τα αντώνυμα τους( εμπλουτισμός λεξιλογίου)
Χαρακτηρίσαμε τους ήρωες.
Αναλύσαμε τα χαρακτηριστικά της εποχής, συσχετίζοντας την με το σήμερα. (παραγωγή προφορικού λόγου)
Προτείναμε διαφορετικούς τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων των ηρώων (καλλιέργεια δημιουργικής σκέψης- κρίσης και φαντασίας)
Δραματοποιήσαμε αποσπάσματα του βιβλίου (παιχνίδια ρόλων)
Ζωγραφίσαμε σκηνές του.
Βρήκαμε πληροφορίες για άλλους Έλληνες συγγραφείς που έχουν γράψει βιβλία για παιδιά. Αναρτήσαμε τις πληροφορίες στην γωνιά φιλαναγνωσίας και ταξιδέψαμε στον χάρτη στα μέρη καταγωγής τους.
Αναζητήσαμε πληροφορίες και για άλλα βιβλία της συγγραφέως, γράψαμε περιλήψεις και τις παρουσιάσαμε στους μαθητές των άλλων τάξεων.
Απολαύσαμε σε όλα τα βήματά της την πορεία αυτή και ήρθαμε όλοι πιο κοντά στα βιβλία και την ανάγνωση τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου