Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Παρασκευή Θωμά Δασκάλα της Α2 τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Σκύδρας Η ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΑΡΩΓΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗΣ

Η   ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ  ΑΡΩΓΟΣ  ΣΤΗΝ  ΕΚΜΑΘΗΣΗ  ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ  ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ  ΚΑΙ  ΓΡΑΦΗΣ
Τη  φετινή σχολική χρονιά οργανώσαμε τη βιβλιοθήκη της τάξης μας και την εμπλουτίσαμε με βιβλία κατάλληλα για την ηλικία των μαθητών της Α΄ τάξης, δημιουργήσαμε παράλληλα έναν ευχάριστο χώρο ανάγνωση –ακρόασης σε μια γωνιά της τάξης την οποία ονομάσαμε <<Με ένα βιβλίο ταξιδεύω>>. Κάπως έτσι αρχίσαμε το μαγικό μας ταξίδι στον κόσμο του παραμυθιού και της λογοτεχνίας.
Βασικός στόχος που θέσαμε είναι η εξοικείωση με το λογοτεχνικό βιβλίο και την ανάγνωση –ακρόαση , η αισθητική απόλαυση  και η εδραίωση φιλικής σχέσης με το βιβλίο γενικότερα. Εκτός αυτού όμως προσπαθούμε μέσα από παραμύθια και λογοτεχνικά κείμενα να  επιτύχουμε αρχικά την εκμάθηση του αλφαβήτου και αργότερα να καλλιεργήσουμε την ικανότητα ανάγνωσης και γραφής.
Έτσι παράλληλα με τη διδασκαλία κάθε γράμματος επιλέγουμε ένα παραμύθι ή ένα λογοτεχνικό βιβλίο με ανάλογο τίτλο ή μια ιστορία που ο ήρωας της έχει σχέση με το διδασκόμενο γράμμα. Για τη διδασκαλία του γράμματος π για παράδειγμα επιλέξαμε το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά  :<<το παπάκι που δεν του άρεσαν τα ποδαράκια του>>, για το γράμμα α διαβάσαμε το βιβλίο του Μπασλάμ:<<  Αγησίλαγος>>, για το γράμμα λ διαβάσαμε το παραμύθι :<<ο καλόκαρδος λύκος>> του Geoffroy de Pennart, για το φ διαβάσαμε το παραμύθι: «Οι φίλοι είναι για πάντα» των Sally Grindley & Penny Dann, για το ε το βιβλίο: «Το παραξενεμένο ελεφαντάκι», για το β το βιβλίο: «Ο βάτραχος είναι ήρωας» του Μάξ Βέλθους κ.ά.
Αυτό βοήθησε πολύ τους μαθητές να ανακαλούν ευκολότερα στη μνήμη τους το γράμμα που είχαν διδαχθεί συνδυάζοντάς το με το παραμύθι που είχαμε διαβάσει και επεξεργαστεί.
Επίσης οι  δραστηριότητες που ακολουθούν  μετά την ανάγνωση του παραμυθιού, όπως αναδιήγηση από τους ίδιους τους μαθητές, δραματοποίηση, παντομίμα, ζωγραφική, κατασκευές με πλαστελίνη και άλλα υλικά, ακρόαση μουσικής και ανάλογων τραγουδιών κ.ά. , βοηθούν τους μαθητές μας να χαλαρώσουν, δημιουργούν κλίμα χαράς και συντροφικότητας, τους βοηθούν να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους, διεγείρουν  τη φαντασία τους   και καλλιεργούν με πολύ ευχάριστο τρόπο δεξιότητες και γνώσεις.

Παρασκευή Θωμά
Δασκάλα της Α2 τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Σκύδρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου