Έκθεση προγράμματος «Βιβλία σε ρόδες»
Από τις 20 Ιανουαρίου 2017 και μέχρι 3 Φεβρουαρίου 2017 φιλοξενήσαμε στην τάξη μας τη βαλίτσα σε ρόδες, που περιείχε βιβλία με θεματική τους «Κήπους». Ήταν μια πραγματική γιορτή η υποδοχή της βαλίτσας, όπως και όλη η διάρκεια της παραμονής της στην τάξη.
Στην αρχή τοποθετήσαμε μαζί με τους μαθητές τα βιβλία πάνω σε θρανία, για να μπορούμε να βλέπουμε και να διαβάζουμε καλύτερα τα εξώφυλλα των βιβλίων.
Παράλληλα ανάρτησα ένα ενημερωτικό του προγράμματος στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης και μοίραασα μία επιστολή του προγράμματος για τους γονείς. Από την βαλίτσα ΑΠΟΥΣΙΑΖΕ η σχετική αφίσα.
Στη συνέχεια αφού μιλήσαμε για τη διαδικασία δανεισμού και για το ειδικό θέμα των κήπων(με το οποίο ασχολούμαστε ούτως ή άλλως στην πράξη στον σχολικό μας κήπο), άφησα τα παιδιά να ξεφυλλίσουν τα βιβλία και στη συνέχεια προχωρήσαμε στον δανεισμό των βιβλίων, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να διατηρούντα σε καλή κατάσταση τα βιβλία κατά την περίοδο του δανεισμού.
Μετά την ανάγνωση των βιβλίων, η οποία κατά μέσο όρο κράτησε από 4-7 ημέρες, οι μαθητές παρουσίασαν τα βιβλία που διαβάζανε, άλλα περιληπτικά και άλλα αφηγηματικά. Ακολούθησε επιλογή αγαπημένων σκηνών των βιβλίων τις οποίες και εικονογράφησαν.
Κατόπιν αυτού προχωρήσαμε στην επιλογή κάποιων βιβλίων τα οποία τα παιδιά ήθελαν να δραματοποιήσουν. Τα βιβλία ήταν: «Ο κήπος των μεταμορφώσεων» της Ζωής Βαλάση, η «Η πριγκίπισσα των κουκουτσιών» της Τζέυν Ρέυ και «Ο Τζακ και η φασολιά», λαϊκό παραμύθι. Στις δραματοποιήσεις συμμετείχαν όλα τα παιδιά της τάξης. Κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων γίνονταν συζητήσεις για του ήρωες των βιβλίων, όπως και για την πλοκή της ιστορίας.
Σχετικά με τα βιβλία πρέπει να πούμε το εξής:
- Από τα 24 βιβλία τα παιδιά δανείστηκαν μόνο τα τα 16
- Από τα 16 βιβλία που δανείστηκαν οι μαθητές τα 6 τα επιλέξανε δύο φορές
- Από το σύνολο των βιβλίων τα περισσότερα απευθύνονταν ή σε μικρότερες ηλικίες ή σε μεγαλύτερες ή περιείχαν πληροφορίες τις οποίες οι μαθητές δεν θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν στο μικρό διάστημα κατά το οποίο κρατήσαμε τη βαλίτσα αλλά και λόγω της περιόδου του δανεισμού(χειμώνας)
Προτάσεις:
- Το χρονικό διάστημα του δανεισμού να διευρυνθεί.
- Στις διαφορετικές θεματικές του προγράμματος, υπάρχουν συνάδελφοι(ανά την Ελλάδα) που θα μπορούσαν με τις προτάσεις τους, να συμβάλλουν στην καλύτερη επιλογή και τον εμπλουτισμό των συλλογών μέσα από ηλικιακά ή και άλλα κριτήρια, ώστε να βελτιωθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
- - να αξιοποιηθεί το εκπαιδευτικό κοινωνικό δίκτυο Edmodo, για την καλύτερη διάχυση του προγράμματος.
Με εκτίμηση και με την ελπίδα να προχωρήσουμε και σε άλλες συνεργασίες του χρόνου σας αποστέλλω εκτός από την παρούσα έκθεση, παρουσιάσεις και ζωγραφιές των βιβλίων, όπως και ενδεικτικές φωτογραφίες των δράσεων μας.
Ηλίας Κάρτας
δάσκαλος της ΣΤ` τάξης του Δημοτικού Σχολείου Άρνισσας
Άρνισσα, 15/2/2017
Για την μεταφορά ο Δντής του Δ.Σ. Άρνισσας
Γκουγκούδης Γιάννης
Από τις 20 Ιανουαρίου 2017 και μέχρι 3 Φεβρουαρίου 2017 φιλοξενήσαμε στην τάξη μας τη βαλίτσα σε ρόδες, που περιείχε βιβλία με θεματική τους «Κήπους». Ήταν μια πραγματική γιορτή η υποδοχή της βαλίτσας, όπως και όλη η διάρκεια της παραμονής της στην τάξη.
Στην αρχή τοποθετήσαμε μαζί με τους μαθητές τα βιβλία πάνω σε θρανία, για να μπορούμε να βλέπουμε και να διαβάζουμε καλύτερα τα εξώφυλλα των βιβλίων.
Παράλληλα ανάρτησα ένα ενημερωτικό του προγράμματος στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης και μοίραασα μία επιστολή του προγράμματος για τους γονείς. Από την βαλίτσα ΑΠΟΥΣΙΑΖΕ η σχετική αφίσα.
Στη συνέχεια αφού μιλήσαμε για τη διαδικασία δανεισμού και για το ειδικό θέμα των κήπων(με το οποίο ασχολούμαστε ούτως ή άλλως στην πράξη στον σχολικό μας κήπο), άφησα τα παιδιά να ξεφυλλίσουν τα βιβλία και στη συνέχεια προχωρήσαμε στον δανεισμό των βιβλίων, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να διατηρούντα σε καλή κατάσταση τα βιβλία κατά την περίοδο του δανεισμού.
Μετά την ανάγνωση των βιβλίων, η οποία κατά μέσο όρο κράτησε από 4-7 ημέρες, οι μαθητές παρουσίασαν τα βιβλία που διαβάζανε, άλλα περιληπτικά και άλλα αφηγηματικά. Ακολούθησε επιλογή αγαπημένων σκηνών των βιβλίων τις οποίες και εικονογράφησαν.
Κατόπιν αυτού προχωρήσαμε στην επιλογή κάποιων βιβλίων τα οποία τα παιδιά ήθελαν να δραματοποιήσουν. Τα βιβλία ήταν: «Ο κήπος των μεταμορφώσεων» της Ζωής Βαλάση, η «Η πριγκίπισσα των κουκουτσιών» της Τζέυν Ρέυ και «Ο Τζακ και η φασολιά», λαϊκό παραμύθι. Στις δραματοποιήσεις συμμετείχαν όλα τα παιδιά της τάξης. Κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων γίνονταν συζητήσεις για του ήρωες των βιβλίων, όπως και για την πλοκή της ιστορίας.
Σχετικά με τα βιβλία πρέπει να πούμε το εξής:
- Από τα 24 βιβλία τα παιδιά δανείστηκαν μόνο τα τα 16
- Από τα 16 βιβλία που δανείστηκαν οι μαθητές τα 6 τα επιλέξανε δύο φορές
- Από το σύνολο των βιβλίων τα περισσότερα απευθύνονταν ή σε μικρότερες ηλικίες ή σε μεγαλύτερες ή περιείχαν πληροφορίες τις οποίες οι μαθητές δεν θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν στο μικρό διάστημα κατά το οποίο κρατήσαμε τη βαλίτσα αλλά και λόγω της περιόδου του δανεισμού(χειμώνας)
Προτάσεις:
- Το χρονικό διάστημα του δανεισμού να διευρυνθεί.
- Στις διαφορετικές θεματικές του προγράμματος, υπάρχουν συνάδελφοι(ανά την Ελλάδα) που θα μπορούσαν με τις προτάσεις τους, να συμβάλλουν στην καλύτερη επιλογή και τον εμπλουτισμό των συλλογών μέσα από ηλικιακά ή και άλλα κριτήρια, ώστε να βελτιωθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
- - να αξιοποιηθεί το εκπαιδευτικό κοινωνικό δίκτυο Edmodo, για την καλύτερη διάχυση του προγράμματος.
Με εκτίμηση και με την ελπίδα να προχωρήσουμε και σε άλλες συνεργασίες του χρόνου σας αποστέλλω εκτός από την παρούσα έκθεση, παρουσιάσεις και ζωγραφιές των βιβλίων, όπως και ενδεικτικές φωτογραφίες των δράσεων μας.
Ηλίας Κάρτας
δάσκαλος της ΣΤ` τάξης του Δημοτικού Σχολείου Άρνισσας
Άρνισσα, 15/2/2017
Για την μεταφορά ο Δντής του Δ.Σ. Άρνισσας
Γκουγκούδης Γιάννης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου